Wie diep in de geschiedenis van het kleurrijke Italiaanse merk Pucci wil gaan, kan zich verheugen op het boek Pucci dat eerdaags in de winkels ligt.
Nu zijn er al diverse boeken volgeschreven over de geschiedenis van het modemerk. Wat er anders is aan dit boek is dat Financial Times mode-journalist Vanessa Friedman het verhaal heeft opgetekend uit de mond van Laudomia Pucci, de dochter van wijlen Emilio Pucci. Het boek gaat natuurlijk over the King of Prints zelf, zoals Emilio werd genoemd, maar ook over het ontstaan, de groei, de celebs en de kleding.
De laatste jaren heeft het merk aan kracht ingeboet. Misschien dat er te veel op creatief gebied werd geƫxperimenteerd. Nadat Christian Lacroix er als hoofdontwerper vandoor ging, kreeg de Brit Matthew Williamson een kans en nu staat de Noor Peter Dundas aan het creatieve hoofd. Toch is het merk altijd geliefd gebleven onder sterren als Kate Hudson, Fergie en Drew Barrymore.
Het boek bevat prachtige oude zwart/wit en kleurenfoto's. Voor de echte liefhebber is er een vintage boek dat met een originele Pucci stof is gebonden. Daar betaal je 600 euro voor, de 'gewone' versie kost 150 euro.
dinsdag 6 juli 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten